Youtube on edullinen mainostyökalu. Youtube:n laskutusmalli on huomattavasti lempeämpi kuin muilla mainosalustoilla. Tämä tarkoittaa teille, että ette välttämättä maksa itse mainoksesta mitään, jos käyttäjät klikkaavat videomainosta.
Mikäli käyttäjät ohittavat videomainoksen ennen kuin 30 sekuntia on kulunut, teidän ei tarvitse maksaa esityksestä. Näin ollen Youtube-mainonta on kustannustehokas tapa laajentaa yrityksenne tietoisuutta kuluttajille.
Me Obsidian Digitalilla huolehdimme, että saatte parhaan mahdollisen hyödyn budjetillenne, jotta voitte keskittyä vangitsemaan potentiaalisten, uusien asiakkaiden huomion.
Videoita mistä?
Mikäli olette videotuotannon mestareita, on Youtube-kanava teille tällöin ilmainen kommunikointiväline. Ainoa mitä tarvitsette, on luoda käyttäjä/kanava Youtubessa ja tämän jälkeen ladata sinne videoita. Näiden on tietysti vastattava yritystäsi ja siihen liittyviä arvoja. Lisäksi niiden tulee olla käyttäjille arvoa tuottavia – ja lisäksi käyttäjien tulee saada jotakin konkreettista katsottuaan videonne.
Youtube-video voisi tästä syystä sisältää esimerkiksi:
Juuri tällä hetkellä Youtubessa on trendinä tehdä erilaisia ”tutoriaaleja”, joita voidaan käyttää niin sanottuina video-oppaina. Sen sijaan, että vain kuvailisitte teitä ja tuotteitanne, voi olla hyvä ajatus ohjeistaa kuinka asiakkaanne käyttävät tuotteitanne ja tällä tavalla he voivat saada enemmän irti niin teistä kuin tuotteistanne.
Erityisesti vähittäiskaupan alalla on hyvä idea tehdä vidoita tuote-esittelyinä, joita kutsutaan myös englanninkielisellä termillä ”unboxing”. Unboxing toimii niin, että videolla kääritään tuote pois paketista ja näytetään kaikki sen toiminnot sekä mitä mahdollisuuksia sillä on. Tämän tyyppinen mainonta tuottaa asiakkaillenne arvoa, sillä he näkevät videon, jonka yhteydessä he voivat tunnistaa tuotteen ja luoda siitä mielikuvan.
- Hyviä, konkreettisia neuvoja
Mikäli yrityksenne ei myy tuotteita, mutta sitä vastoin palveluita, kuten esimerkiksi B2B, monet ajattelevat, että on vaikea luoda arvoa tuottavaa videosisältöä. Tässä kategoriassa voit hyötyä videoiden ”ilmaisesta” tekemisestä hyvien neuvojen avulla, jotka asiakas itse voi toteuttaa.
Tietysti Youtubekanava ei yksistään ole riittävä kommunikoinnin väline, sillä nykyisten ja potentiaalisten asiakkaiden tulee aktiivisesti etsiä teidät Youtubessa ilman suoraa ja kohdistettua mainosta juuri heille.
Obsidian Digital ja Youtube-mainonta
Mikäli haluatte varmistaa, että nykyiset ja myös potentiaaliset asiakkaat löytävät teidät, on hyödyllistä, että sinulla on ammattilainen luomassa Youtube-kampanjaanne ja mainoksia.
Obsidian Digital voi toteuttaa kaiken aina mainosstrategiasta, hakusanojen valinnasta käytännön työhön yrityksenne videomainonnalle Youtube-kanavalla.