Youtube-mainostaminen

Kaikkia videoita voidaan periaatteessa käyttää mainoksena Youtubessa. Videomainokset antavat mahdollisuudet esittää mainoksenne ennen muita videoita Youtube:ssa, saatte esitettyä videonne listalla ennen muita videoita asiaankuuluvissa hakutuloksissa Youtubessa.  

Youtube:n laskutusmalli on huomattavasti lempeämpi kuin muilla mainosalustoilla. Koska ette välttämättä maksa itse mainoksesta mitään, jos käyttäjät klikkaavat videomainosta.  

Mikäli käyttäjät ohittavat videomainoksen ennen kuin 30 sekuntia on kulunut, teidän ei tarvitse maksaa esityksestä. Näin ollen Youtube-mainonta on kustannustehokas tapa laajentaa yrityksenne tietoisuutta kuluttajille.

Contact

Youtube hankkii tunnettuutta ja myyntiä

Youtube on maailman suurin videosivusto yli biljoonalla käyttäjällä ja samalla maailman toiseksi suurin hakukone. Tanskalaisista jopa noin 75% kirjautuu säännöllisesti Youtubeen, jonka vuoksi tätä kanavaa käytetään yleisesti hankkimaan yritykselle näkyvyyttä Tanskassa. 

Youtube-mainokset koostuvat videosisällöstä, joka näytetään ennen varsinaista videota, jota käyttäjät ovat hakeneet. Näitä mainoksia kutsutaan monesti myös ennakkomainoksiksi (pre-roll). Lisäksi mainos antaa Youtubessa mahdollisuudet siihen, että teidän videosisältö esitetään aiheeseen liittyvien videoiden listalla. Lisäksi Youtubessa on mahdollisuus esittää video asiaankuuluvissa hakutuloksissa.

Obsidian Digitalilla työskentelemme 100% todistetun Youtube-viitekehyksen kanssa, joka toimii KAIKILLE asiakkaille.

Ota yhteyttä puhelimitse numeroon +45 60 15 71 21 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen sak@obsidian.dk, Sasa Kovacevic (PPC päällikkö).

Youtube-mainosten avulla voit markkinoida yritystänne, työntekijöitänne, tuotemerkkiänne ja/tai yritystä lataamalla sinne asiaankuuluvia ja arvoa lisääviä videoita. Obsidian Digital voi auttaa teitä räätälöimään ratkaisun kaikkiin tilanteisiin.

Näin Youtube-mainonta toimii

Youtube toimii käytännössä samoin kuten mikä tahansa muu hakukone. Tämä tarkoittaa, että Youtube sijoittaa vidoita niiden suosion, sisällön, aiheen ja hakusanan perusteella.

Tästä syystä on erityisen tärkeää miten muotoilette Youtube-kanavanne ja mitä sisältöä julkaisette sekä kuinka nimeätte että kuvailette vidoitanne Youtubessa.

Youtube-mainokset toimivat yhdessä Google Ads -käyttöliittymän kanssa, jonka käyttäjä voi esittää ennakkomainoksia, tai mainoksia voidaan määrittää hakutuloksiin. 

Kaikkia videoita voidaan periaatteessa käyttää Youtube-mainoksena. Mikäli yrityksellänne on jo ladattuja videoita Youtubessa tai, jos teillä jo yleisesti on valmista videomateriaalia, voidaan nämä helposti muuntaa ja käyttää mainoksena.

Youtube-mainonnan edut

Youtube on edullinen mainostyökalu. Youtube:n laskutusmalli on huomattavasti lempeämpi kuin muilla mainosalustoilla. Tämä tarkoittaa teille, että ette välttämättä maksa itse mainoksesta mitään, jos käyttäjät klikkaavat videomainosta.  

Mikäli käyttäjät ohittavat videomainoksen ennen kuin 30 sekuntia on kulunut, teidän ei tarvitse maksaa esityksestä. Näin ollen Youtube-mainonta on kustannustehokas tapa laajentaa yrityksenne tietoisuutta kuluttajille. 

Me Obsidian Digitalilla huolehdimme, että saatte parhaan mahdollisen hyödyn budjetillenne, jotta voitte keskittyä vangitsemaan potentiaalisten, uusien asiakkaiden huomion.

Videoita mistä?

Mikäli olette videotuotannon mestareita, on Youtube-kanava teille tällöin ilmainen kommunikointiväline. Ainoa mitä tarvitsette, on luoda käyttäjä/kanava Youtubessa ja tämän jälkeen ladata sinne videoita. Näiden on tietysti vastattava yritystäsi ja siihen liittyviä arvoja. Lisäksi niiden tulee olla käyttäjille arvoa tuottavia – ja lisäksi käyttäjien tulee saada jotakin konkreettista katsottuaan videonne.

Youtube-video voisi tästä syystä sisältää esimerkiksi:

  • Tutoriaaleja

Juuri tällä hetkellä Youtubessa on trendinä tehdä erilaisia ”tutoriaaleja”, joita voidaan käyttää niin sanottuina video-oppaina. Sen sijaan, että vain kuvailisitte teitä ja tuotteitanne, voi olla hyvä ajatus ohjeistaa kuinka asiakkaanne käyttävät tuotteitanne ja tällä tavalla he voivat saada enemmän irti niin teistä kuin tuotteistanne.

  • Tuote-esittelyjä

Erityisesti vähittäiskaupan alalla on hyvä idea tehdä vidoita tuote-esittelyinä, joita kutsutaan myös englanninkielisellä termillä ”unboxing”. Unboxing toimii niin, että videolla kääritään tuote pois paketista ja näytetään kaikki sen toiminnot sekä mitä mahdollisuuksia sillä on. Tämän tyyppinen mainonta tuottaa asiakkaillenne arvoa, sillä he näkevät videon, jonka yhteydessä he voivat tunnistaa tuotteen ja luoda siitä mielikuvan.

  • Hyviä, konkreettisia neuvoja

Mikäli yrityksenne ei myy tuotteita, mutta sitä vastoin palveluita, kuten esimerkiksi B2B, monet ajattelevat, että on vaikea luoda arvoa tuottavaa videosisältöä. Tässä kategoriassa voit hyötyä videoiden ”ilmaisesta” tekemisestä hyvien neuvojen avulla, jotka asiakas itse voi toteuttaa. 

Tietysti Youtubekanava ei yksistään ole riittävä kommunikoinnin väline, sillä nykyisten ja potentiaalisten asiakkaiden tulee aktiivisesti etsiä teidät Youtubessa ilman suoraa ja kohdistettua mainosta juuri heille.

Obsidian Digital ja Youtube-mainonta

Mikäli haluatte varmistaa, että nykyiset ja myös potentiaaliset asiakkaat löytävät teidät, on hyödyllistä, että sinulla on ammattilainen luomassa Youtube-kampanjaanne ja mainoksia. 

Obsidian Digital voi toteuttaa kaiken aina mainosstrategiasta, hakusanojen valinnasta käytännön työhön yrityksenne videomainonnalle Youtube-kanavalla.

Haluatko tietää enemmän? Olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä meihin epävirallisen puhelun saamiseksi.

Ota meihin yhteyttä Ota meihin yhteyttä Soittaa: 60 73 60 60, kirjoita: obsidian@obsidian.dk tai täytä lomake alareunassa

Website (required)