PPC (Google Ads & Bing)

Ammattimainen PPC optimointi

PPC on lyhenne Pay Per Click, joka tunnetaan myös nimellä Cost Per Click (CPC). PPC on erityinen muoto online-mainonnalle, jossa lasketaan hinta per mainosklikkaus tai tekstilinkki.

Näin ollen et maksa siitä, jos joku näkee mainoksesi tai linkkisi, vaan maksat vasta, kun joku klikkaa jotakin näistä ja näin ollen ohjataan kotisivuillenne/tuotesivuille tai muualle.

OTA YHTEYTTÄ

Lue kuinka saat ainutlaatuisten vinkkiemme avulla parhaan mahdollisen liikenteen ja tulokset

Contact

PPC-markkinointi käytännössä

Kaikkein suosituin ja tehokkain PPC muoto on ehdottomasti hakukonemainonta. Suurimmat hakukoneet kuten Google ja Microsoft Bing tarjoavat mahdollisuutta ostaa hyvän paikan hakukonetuloksissa mainosten avulla. Maksat hakukoneille siitä, että ne ohjaavat käyttäjät kotisivuillesi mainoksen kautta. 

Siksi PPC mainonnan hyvä lähtökohta on, että tuotteillasi on hyvä voittomarginaali, joten sinulla on niin hyvä tuotto kuin myös hieman ”ekstraa” ostaa klikkauksia. Sanotaan, että myyt tuotteesi verkossa hintaan 500 euroa ja tienaat 350 euroa per tuote. Näistä 350 eurosta haluat tallettaa 200 euroa suoraan pankkiin, joten sinulle jää 150 euroa mainostamiseen. 

PPC-mainonnan tavoitteena on tietysti tuottaa ylimääräistä, suhteessa siihen mitä kyseinen yritys on investoinut, vaikka ei tietenkään kaikki mainokset tuota ylimääräistä.  

Jokatapauksessa, monet hyödyntävät tätä työkalua erityisesti brändäykseen liityen. PPC on tehokas tapa yhdistää tiettyjä strategisia hakusanoja johonkin tuotteeseen ja näin ollen voit myös vaikuttaa siihen mihin hakusanoihin brändisi liitetään. Lisäksi PPC pystyy hankkimaan huomiota ja on niin sanottu ”word of mouth” jonkun brändin ympärillä, jota ei tietenkään voida suoraan mitata ylimääräisenä tuottona.

Tarjous, kysyntä ja napsautushinta

Napsautushinta ei ole kiinteä, mutta sitä säännellään kysynnän ja tarjonnan mukaan. Näin ollen napsautushinnat vaihtelevat sen mukaan, missä hakukoneessa mainostat ja mitä tuotetta/palvelua tai muuta. Mikäli useat tarjoavat samaa asiaan, hinta nousee ja tämä aiheuttaa sen, että tiettyjen sanojen yhteydessä on kallista näkyä. Toisaalta, jos teet perusteellisen pohjatyön, voit valita hieman ”suppeampia” sanoja etkä välttämättä luota pelkästään yleisiin suosituimpiin hakusanoihin ja tämän avulla on mahdollista löytää edullisempia hakusanoja. 

Parhaimmat hakusanat kattavat tyypillisesti koko tietyn kategorian, esimerkiksi urheiluvarusteet, ja ovat täten yleensä kalliimpia, koska kaikki toivovat näkyvyyttä näissä sanoissa, mutta eivät välttämättä niissä jotka tarjoavat huonompaa muuntotulosta. Hieman tuntemattomammat hakusanat ovat edullisempia, mutta niissä on suurempi riski ettei niitä haeta. 

Näin me työskentelemme PPC kanssa

PPC käyttää useimpia mainosverkkoja, kuten Google Ads, joka on maailman suurin ja johtavin mainosalusta internetissä. Obsidian Digital on ammattilainen tehostamaan digitaalista markkinointia suurimmilla mainosalustoilla. Voimme auttaa teitä PPC kanssa niin Google Ads, Google Shopping, YouTube-annoncering, Bing Ads sekä muilla erityisillä muodoilla näyttää mainosta, josta yksi tehokkaimmista on tietysti uudelleenmarkkinointi.

Ohjeistaessamme teitä, määrittelemme strategian sekä budjetin online-mainonnallesi sekä omat hakusanat, joilla voitte mainostaa erilaisissa hakukoneissa. Tämän jälkeen optimoimme jatkuvasti PPC-mainostasi, jotta saatte suurimman hyödyn mainostamiseen varatusta panostuksesta. Obsidian Digital suosittelee hakutuloksissa myös orgaanisten ja maksettujen sijoitusten yhdistämistä, joka saavutetaan käyttämällä sekä  SEO ja PPC:tä.

Meidän mielestämme, jos olet näkyvillä molemmissa paikoissa, on mahdollisuudet vastaanottaa enemmän klikkauksia merkittävästi suuremmat. Tämän vuoksi hallitsemme molemmat genret ja voimme laatia yhteensopivan suunnitelman niin SEO:lle kuin PPC:lle. Täytä kaavake lyhyellä kuvauksella, ja me palaamme mahdollisimman pian asiaan.

Haluatko tietää enemmän? Olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä meihin epävirallisen puhelun saamiseksi.

Ota meihin yhteyttä Ota meihin yhteyttä Soittaa: 60 73 60 60, kirjoita: obsidian@obsidian.dk tai täytä lomake alareunassa

Website (required)