Asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden tunteminen perustuu tietoon, jonka voit osittain hakea kotisivuillasi tapahtuvasta liikenteestä tai verkkokaupasta ja osan tiedosta voi saada muita lähteitä käyttämällä. Tämä pätee esimerkiksi tietoon siitä, minkälaisia mainoksia asiakkaat klikkailevat AdWords- tai Facebook-mainoksista, minkälaisissa Facebook-ryhmissä he ovat jäseninä, minkälaisia hakusanoja ja termejä erilaiset kohderyhmät käyttävät, kun he etsivät tietoa liittyen samankaltaisiin tuotteisiin, joita esimerkiksi teillä on. Myös demografiset tiedot sekä kiinnostuksenkohteet ovat tärkeitä tietoja ja näitä voidaan saada sosiaalisista medioista tai ostaa analyysejä suorittavilta yrityksiltä ja yrityksiltä, jotka ovat tehneet siitä toimeentulon eli keräämällä tietoa käyttäytymisestä ja tavoista internetissä.
Tähän tietämykseen perustuen voit luoda erilaisia ”triggereitä”, jotka aktivoivat tietyn markkinointivirran, jossa otetaan huomioon yksittäisen asiakkaan kiinnostuksen kohteet ja missä vaiheessa he ovat matkalla kohti mahdollista asiakkuutta – ja ehkä jopa sen jälkeen, kun he ovat tehneet ensimmäisen ostoksensa teiltä.
Markkinointiautomaatio vaatii jatkuvia toimenpiteitä
Ihmisten mieltymykset ja kiinnostukset muuttuvat jatkuvasti. Joku on viime vuoden muotia, kun uusi on jo tulossa. Siksi automatisoitu markkinointi vaatii hyvää tietämystä ja tulosten jatkuvaa seurantaa, jotta siinä pysyy ajan hermoilla.
Samoin sinun on aina oltava tietoinen siitä minkälaisia uusia trendejä ja markkinoinnin kehitystä on tulossa ja mitä ne tarkoittavat teidän tuotteiden ja palveluiden markkinoinnille erilaisissa kohderyhmissä.
Muuttamalla jatkuvasti eri kampanjoita sekä niihin liittyvää automatisointia eri kohderyhmien kiinnostusta vastaavaksi, pysyvät tuotteenne ja palvelunne hyödyllisinä ja käyttökelpoisina eri kohderyhmille ja asiakassegmenteille. Tämä turvaa kotisivuillanne tapahtuvaa liikennettä ja parantaa click-trough raten, joka vastoin tarjoaa paremman tuoton.
Tarvitsetteko apua automatisoidun markkinoinnin käyttöönotossa?
Kuten jo mainittiin, saattaa olla, että olet vasta aloittelija automatisoidun markkinoinnin parissa, koska se vaatii syvällistä tietoa monista erilaisista verkkomarkkinoinnin osa-alueista ja menetelmistä.
Siksi on järkevää saada apua markkinoinnin automatisoinnin määrittelyyn ulkopuoliselta ammattilaiselta – niin myös Automatisoidun markkinoinnin kuin myös muun markkinoinnin lajissa.
Täällä voit ottaa yhteyttä meihin Obsidian Digitalilla. Olemme tanskalainen, ammattimainen digimarkkinointiin erikoistunut toimisto, joilla on Tanskan terävimmät ajatukset verkkomarkkinoinnin parissa niin kumppanina kuin myös työntekijänä. Samaan aikaan olemme kuitenkin täysin alustasta riippumattomia ja tunnemme lähes kaikki markkinoilla olevat markkinoinnin automaatiojärjestelmät.
Joten oli teillä käytössä mikä alusta tahansa tai tarvitsette markkinointiin liittyen mitä tahansa, me voimme auttaa. Annamme myös neuvoja ja varmistamme sinulle mahdollisimman suuren tuoton teidän Automatisoidun markkinoinnin käytössä kotisivuillanne. Ota yhteyttä jo tänään – ja pääset alkuun jo huomenna!