Konversio-optimointi

Konversion optimoinnissa on kyse saada mahdollisimman moni verkkosivustolla tai verkkokaupassa vierailleesta kävijästä lopulta asiakkaaksi ja yleisesti verkkosivuston tai verkkokaupan liikenteen lisääminen. Miksi verkkosivustoillakävijät sitten auttavat elleivät he tuo voittoa?

Me Obsidian Digitalilla voimme auttaa teitä saamaan oikeat vierailijat kotisivuillenne, läpikäydä kotisivunne käyttäjän näkökulmasta katsottuna sekä analysoida kotisivuillanne tai verkkokaupassa tapahtuvan liikenteen. Tämän avulla voimme selvittää missä kohtaa sivustolla tarvitaan konversio-optimointia.  

Perustuen analyysiimme, saatte raportin konkreettisella optimointiin suunnatulla ehdotuksella, jonka voitte joko itse implementoida käyttöön tai antaa meidän auttaa siinä.

Contact

Meidän työkalumme

Käytämme Obsidian Digitalilla useita erilaisia työkaluja konversio-optimointiin.  Meidän laaja valikoima työkaluja antaa meille mahdollisuuden sijoittaa juuri siihen mitä pidämme tärkeänä ja juuri sen tavan/työkalun avulla, jota pidämme tehokkaimpana. 

Siitä syystä Obsidian käyttää erilaisia työkaluja. Muutamia näistä mainitaksemme: 

Käytämme Obsidian Digitalilla ohjelmaa nimeltä Visual Website Optimizer, jota käytetään osana kotisivujen konversio-optimointia. Käytämme ohjelmaa kotisivujen testaamiseen niin asetusten kuin sisällön osalta. 

Esimerkkejä kuinkaVisual Website Optimizer -työkalua käytetään on verrata erilaisia Facebook-mainoksia ja löytää ne, jotka tuovat parhaimmat konversiotulokset tai tarkistaa minkälainen sähköpostiviestikampanjan sisältö saa eniten uutiskirjeen tilaajia.  

Obsidian Digital käyttää myös Google Analyticsiä erilaisten kohdeyleisöjen kartoittamiseen. Google Analyticsiä käyttämällä saamme muun muassa vastauksen minkälaisia tapoja, arvoja ja kiinnostuksenkohteita tietyllä käyttäjäryhmällä on, samalla kun näemme kohderyhmän käyttäytymisen kotisivuilla.  

Tämän avulla voimme Obsidian Digitalilla tehä yksityiskohtaisia ja räätälöityjä ratkaisuja yrityksellesi ja kotisivuillesi, jotka optimoivat konversiotulokset ja hankkivat näin lisää numeroita tulokseen. 

Ennen kuin Obsidian Digital pystyy toteuttamaan käytännön työn optimoida kotisivusi, tarvitaan yrityksestäsi perusteellinen analyysi, tavoitteiden asettelu sekä tietoa liiketoimintatavoista. 

Näin varmistamme konversio-optimoinnin

Me Obsidian Digitalilla otamme kaikki tekijät huomioon. Ennen kuin voimme varmistaa konversio-optimoinnin, käymme läpi järjestelmällisesti kaiken kotisivuillasi sekä verkkosivuillasi tapahtuvan liikenteen niin käyttäjän kuin myös ammattilaisen näkökulmasta. 

Analysoimme tietoa ja samalla toteutamme yhteistyössä kanssanne analyysin yrityksestänne, kohderyhmistä sekä tavoitteista. Tämä antaa meille vahvan lähtökohdan siihen missä kohtaa sivustolla tarvitaan konversio-optimointia ja kuinka tämä parhaiten toteutetaan. 

Perustuen analyysiimme, saatte raportin konkreettisella optimointiin suunnatulla ehdotuksella, jonka voitte joko itse implementoida käyttöön tai antaa meidän auttaa siinä.

Mitä voit itse tehdä?

On myös paljon asioita, joita voit tehdä itse optimoidessasi kotisivujesi konversioprosenttia. Annamme sinulle kolme vinkkiä, joita voit hyödyntää kotisivuillasi: 

  • Optimoi aloitussivu
  • Kirjoita/luo ”Meistä” -osio
  • Optimoi ”Lisää ostoskoriin” -toiminto

Optimoi aloitussivusi

Voit itse optimoida aloitussivusi saadaksesi muutettua vaikutelmaa. Tämä tarkoittaa ettei kotisivujen aloitussivulla tulisi olla liian paljon sisältöä, sillä tämä voi jopa ”pelotella” mahdolliset asiakkaat pois. Huolehdi myös, että käytät kotisivuilla tuotemerkkiisi/brändiisi/palveluun sopivia rauhallisia ja yhteensopivia värejä.  

Toinen hyvä neuvo on käyttää etusivua turvallisuuden luomiseen eli, että asiakkaalle tulee turvallinen olo ostosten tekemiseen. Tämä voidaan toteuttaa esimerkiksi myönteisillä argumenteilla siitä, miksi tämä on oikea paikka ostosten tekoon. Etusivulla kannattaa kuvailla hyviä palveluita sekä kauppaehtoja. 

Viimeisin neuvo etusivun optimoinnissa on tärkeiden toimintojen sijoittaminen oikeaan yläkulmaan. Tutkimukset ovat osoittaneet, että kuluttajien silmät vaeltavat luonnollisesti oikeaan yläkulmaan, kun he vierailevat kotisivuilla. Tästä syystä on tehokkainta sijoittaa toiminnot joilla on suora yhteys myyntiin, kuten esimerkiksi ”Lisää ostoskoriin”, ”Ilmoittaudu uutiskirjeen tilaajaksi” tai ”Toivelistani” sivun oikeaan yläkulmaan.

MEISTÄ

Nykyisin, kun kaikesta on tullut niin digitalisoitunutta, on käyttäjillä myös suurempi tarve saada tietää, että ruudun toisella puolella on oikeita ihmisiä. Tästä syystä on hyvä lisätä ”Meistä” -osio kotisivuille. 

Tässä osiossa on viisasta kirjoittaa lyhyesti yrityksestä yleisesti ja niin sanotusti luoda yrityksen työntekijöille kasvot ja erityisesti painottaa yrityksen arvoja, joita yritys edustaa. Tämäntyyppinen tarinankerronta auttaa lisäämään uskottavuutta yrityksestä sekä kotisivuista ja näin ollen myös optimoi konversioprosenttianne.

LISÄÄ OSTOSKORIIN

Valitettavasti vain noin puolet ostoskoriin lisäävistä käyttäjistä toteuttavat varsinaisen oston. Tässä kohtaa voit tulla mahdollista ostajaa vastaan vähentämällä ostoskorin agressiivista ilmaisua ankkuritekstissä esimerkiksi, ”Osta (tuotteesi nimi) nyt!”, mutta enemmänkin ”Näytä tuotteeni”. 

Silmällä pitäen konversioprosenttia, on hyvä idea tarjota asiakkaalle tarjouksia oston yhteydessä mahdollisesti yhteensopivista tuotteista. Lisäksi voit edelleenoptimoida myyntiäsi tarjoamalla asiakkaalle, joka on jo lisännyt tuotteen ostoskoriin, erillistarjouksia kuten jos ostaja ostaa enemmän kuin 200 euroa, saa hän ilmaisen toimituksen. 

Haluatko tietää enemmän? Olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä meihin epävirallisen puhelun saamiseksi.

Ota meihin yhteyttä Ota meihin yhteyttä Soittaa: 60 73 60 60, kirjoita: obsidian@obsidian.dk tai täytä lomake alareunassa

Website (required)