Instagram-mainostaminen

Instagramissa sinulla on mahdollisuus näyttää teksti-, kuva- ja videomainoksia valituille kohderyhmille. Samalla sinulla on mahdollisuus saada laajempi näkyvyys kampanjalle erityisen premium-tuotteen avulla, jota kutsutaan nimellä Marquee.

Obsidian Digital voi auttaa sinut alkuun tai antaa nykyiselle Instagram-mainoksellesi suuremman tehon laatimalla tehokkaan strategian Instagram-mainontaa varten läheisessä yhteistyössä yrityksesi kanssa. Lisäksi, voimme tehokkaasti hyödyntää synergioita, jonka Instagram-mainonta voi tarjota yhdessä Facebook-mainonnan kanssa. Koska Facebook omistaa Instagramin, toimii mainostaminen samalla hallinta-alustalla ja kampanjat voidaan suunnata sekä kehittää kumpaankin sosiaaliseen verkostoon.

Instagram on ollut erittäin hyödyllinen sosiaalinen media mainostajille. Ja jos voit kuvitella, että yleisösi on läsnä Instagramissa, myös sinun pitäisi harkita olevan siellä.

Contact

Instagram eroaa Facebookista pääasiassa kahden syyn vuoksi:

  1. Ensinnäkin, Instagram keskittyy visualisointiin, joka tarkoittaa sitä, että mainostajan on pystyttävä ilmaisemaan viesti kuvan tai videon kautta käyttämällä vain lyhyitä lauseita.
  2. Toiseksi, Instagram on media, jossa käyttäjän uutissyöttö ja tarinat koostuvat yksinomaan seurattavien henkilöden kuvista ja videoista. Tämä tarkoittaa sitä, että mainostesi täytyy olla vähintään yhtä kiinnostavia ja merkityksellisiä kuin itse sisältö, jonka käyttäjä näkee seuraamiltaan ihmisiltä.

Mahdollisuutesi mainostaa Instagramissa nojautuu lähinnä uutisfeediin ja tarinoihin. Alla on kuvattuna molempien hyvät ja huonot puolet.

Newsfeed eli uutissyöttö – Julkaisuja henkilöiltä joita seuraat

Tunnemme uutissyötön eli feedin Facebookista, Linkedinistä, Twitteristä, jotka kaikki ovat paikkoja, joissa voit seurata mitä ihmiset julkaisevat, kommentoivat ja jakavat. Kuitenkin, kuten edellä jo kuvattiin, eroaa Instagram siinä, että näet vain niiden ihmisten sisällön, joita todella seuraat. Instagramissa uutissyöttö koostuu kuvista, videoista ja niihin liitetyistä lyhyistä teksteistä, ja josta vain pieni osa julkaisun tekstistä on oikeasti näkyvissä.

DSK - IG - Newsfeed

Instagram-tarinat – Kokonäytön kokemus rajoitetun ajan

Kun sijoitat mainoksesi uutissyöttöön, tulisi sinun pysyä sille annetuissa kehyksissä, joka tarkoittaa sitä, että mainoksen ensisijainen huomio välittyy kuvassa tai videossa eikä tekstissä. Tämä johtuu siitä, että kohderyhmäsi voi lukea tekstin, mikäli he klikkaavat ”Lue lisää” – ja yleensä katsojat tekevät niin mikäli kuva tai videosi vangitsee heidän huomionsa.

Tämän tarkoituksena on saada sinut harkitsemaan enemmän. Ensinnäkin, sinun täytyy valita neliö tai pystysuora formaatti niin, että sisältö vie mahdollisimman paljon tilaa ruudulta. Tällä tavoin vältyt nimittäin siltä, että muut julkaisut vangitsevat kohdeyleisösi huomion. Mainostekstissä taas, sanoma on muotoiltava lyhyesti ensimmäiseen lauseeseen, mikäli toivot yleisön lukevan sen kokonaan.

Mikäli käytät videota mainoksen sisällöksi, on sinun käytettävä neliö tai pystymuotoa. Lisäksi video on pidettävä alle minuutin mittaisena ja jos mahdollista, Instagramin suosituksen mukaan vain noin 15 sekunnin mittaisena. Lisäksi videoon kannattaa harkita ääntä ja mikäli mainos aukaistaan, kannattaa mukaan liittää teksti – sillä monet ihmiset käyttävät Instagramia julkisilla paikoilla jolloin ääni on mykistetty.

Instagram -sivuston uusin toiminto on Instagram Stories. Täällä sinulla on mahdollista ladata yksi tai useampi, noin 10 sekuntia pitkä sekvenssi, jotka seuraajasi voivat nähdä rajoitetun ajan. Rajoitetun keston vuoksi näille julkaisuille ominaista on sisällön spontaanius – jotain jota sinunkin on siirrettävä sisältöösi mainostajana.

Roccamore - IG - Stories

Instagram Stories -julkaisuiden formaatti on kokonäyttö, joka tarkoittaa, että valokuvasi tai videosi täyttää koko näytön, jonka avulla voit vangita katsojan. Muista, että suurin osa tarinoista on kuvattu pystysuuntaiseen muotoon, jonka vuoksi kuvasi tai videosi tulisi olla samassa muodossa.

Kun mainostat Stories -osiossa, mainoksesi tulee käyttäjien seuraamien henkilöiden omien tarinoiden väliin. Tässä kohtaa mainoksesi voidaan ohittaa pyyhkäisemällä vasemmalle, joten on ehdottoman tärkeää, että viestin sanoma tulee videossa ensimmäisenä. Toisin sanoen sinun en jaettava noin 10 sekunnin maksimiaika niin, että tärkein on ensimmäisenä.

Jotta voit saada yleisösi ostamaan mainoksesi kautta, tulee heidän pyyhkäistä ylöspäin ”Swipe Up” (samanlainen kuin Klikkaa Mainosta -nähdäksesi enemmän). Näin ollen toimintakutsu Instagram Storyssa on Swipe Up, jotta kohderyhmän henkilöt voivat saada tarjouksesi, lukea lisää, rekisteröityä tai muuta vastaavaa.

Mikä formaatti minun tulisi valita?

Kysymys kuuluu, pitäisikö valita Instagram Stories, uutissyöttö vai molemmat mainospaikaksi. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa ja vastaus riippuu pitkälti käytettävissä olevasta materiaalista.

Juuri tällä hetkellä mainosten määrä tarinoissa kasvaa vauhdilla ja yhä useammat mainostajat ovat avanneet silmänsä tälle mahdollisuudelle. Tästä johtuu, että tarinoihin mainostaminen on paras juttu, sillä mainos näytetään käyttäjälle koko ruudun kokoisena, joka tietysti mahdollistaa käyttäjän huomion vangitsemisen paremmin – vastaa hieman televisiomainontaa.

Mutta vaikka tarinat näyttävät olevan itsestäänselvä valinta, valtaosa testeistä osoittaa, että mainokset toimivat parhaiten videoina. Joten, jos sinulla on pelkästään kuvamateriaalia, saattaa olla hyvä idea aloittaa mainostaminen Instagramin uutissyötössä.

Haluatko tietää enemmän? Olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä meihin epävirallisen puhelun saamiseksi.

Ota meihin yhteyttä Ota meihin yhteyttä Soittaa: 60 73 60 60, kirjoita: obsidian@obsidian.dk tai täytä lomake alareunassa

Website (required)