Google Analytics antaa sinulle kvantitatiivisiin tietoihin perustuvia tietoja – eli tietoa, jonka perusteella voi sanoa jotakin erityistä jostakin.
Markkinoinnissa on useasti kyse markkinointiviestien mukauttamisesta juuri tietylle kohderyhmälle, jotta voidaan lisätä todennäköisyyttä saada kohderyhmän jäsenet vakuuttuneeksi viestin sisällöstä. Näin ollen tämä pätee samalla tavalla myös verkossa, jossa sinulla täytyy olla vahva tietämys asiakkaidesi kohderyhmästä, heidän kiinnostuksen kohteista, tavoista sekä arvoista pystyäksesi spesifioimaan sisällön juuri heille.
Tässä yhteydessä Google Analytics voi antaa sinulle vastauksen muutamaan seuraavaan kysymykseen:
- Kuinka monta vierailijaa kotisivuillani käy?
- Missä kotisivuillani vierailevat asuvat?
- Pitäisikö kotisivuni olla enemmän mobiiliystävällisemmät?
- Mitkä kotisivut linkittyvät omille kotisivuilleni?
- Minkälaisten markkinointistrategioiden kautta kotisivuni saavat eniten kävijötä?
- Mitkä sivut kotisivuillani ovat suosituimpia?
- Kuinka moni kotisivuillani kävijöistä päätyy ostamaan tai ilmoittautuu uutiskirjeen tilaajaksi?
- Minkälaisilta kotisivuilta ostavat asiakkaat tulevat ja mitä he hakevat?
- Kuinka voin optimoida kotisivuni nopeuden?
- Minkälainen blogisisältö kävijöitä eniten kiinnostaa?
Näiden avulla Google Analytics hautta sinua tuntemaan käyttäjät ja kuluttajat paremmin, sekä joko laajentamaan tai tarkentamaan kohdeyleisösi ja loppupeleissä optimoimaan yrityksesi toimintaa sekä konversioprosentin.
Yllä mainitut toiminnot ovat arvokkaita työkaluja hyödyntää yrityksesi toiminnassa. Jotta voit saada näistä parhaimman hyödyn, edellyttää se, että Google Analytics on asetettu oikein.
Oikeat asetukset
Jotta saat täyden hyödyn Google Analyticsistä, edellyttää se työkalun oikeanlaista asennusta. Google Analytics -työkalun perusasetukset eivät ole vaikeat, mutta mikäli haluat asettaa työkalun käyttämään sen edistyneempiä toimintoja sekä käyttöä yhdessä Google Adwords kanssa, saatta meidän apu olla tarpeen.
Obsidian Digital voi auttaa teitä asettamaan Google Analytics -työkalun oikein, jotta saatte sen kaikista toiminnoista täyden hyödyn.