Myynti uusille asiakkaille
Yksi sähköpostimarkkinoinnin tavoitteista voi olla myynnin edistäminen. Tämä voi olla yhteydessä alennuksiin tai erityisiin tarjouksiin.
Lisämyyntiä nykyisille asiakkaille
Samalla tavalla sähköpostimarkkinoinnin tavoitteena on lisätä myyntiä nykyisten asiakkaidenne parissa. Tämä voidaan toteuttaa tarjoamalla lojaaleille asiakkaille erillisiä alennuksia tai muuta arvoa.
Ylläpito, sitouttaminen ja asiakasuskollisuutta lisäävä toiminta
Viimeisin sähköpostimarkkinoinnin tarkoituksista on käyttää sitä nykyisten asiakkaiden tyytyväisyyden ylläpitoon. Tämän voi tehdä esimerkiksi lähettämällä sähköpostia ja pyytämällä heiltä kokemuksia myydyistä tuotteista tai vain lähettää viesti, joka jakaa iloa ja viihdettä.
Mitä sähköpostimarkkinointi normaalisti sisältää?
Sähköpostigenren alaisuudesta löytyy sähköpostimarkkinointi. Sähköpostimarkkinointi on yleensä aktiivista, sitouttavaa sekä informatiivista. Myös myyntiin suunnattuja sähköposteja, koulutusta sekä uutiskirjeitä voi hyödyntää sähköpostimarkkinoinnissa. Yhtäläistä näille kaikille on, että niitä voidaan käyttää automaattisissa sähköpostikampanjoissa.
Kuten aikaisemmin mainittiin, löytyy sähköpostimarkkinointiin monta erilaista tarkoitusta. Tästä syystä sähköpostimarkkinointi sisältää aina elementtejä, jotka edistävät ja tukevat tätä tarkoitusta.
Näitä elementtejä voi muun muassa olla:
Mainokset (tietoisuus)
Alennukset (myynti ja mukaan ilmoittautuminen)
Kysyntä (koulutus ja pätevyyden osoittaminen)
’Ilmaisjakelut’ (ylläpitää)
Kutsut (myynti ja koulutus)
Meidän ilmainen vinkki sähköpostimarkkinointiin on valmiin sähköpostimallin luominen. Mallin avulla sinulla on aina sama lähtökohta ja punainen lanka seuraa mukana jokaisessa lähettämässäsi sähköpostissa. Malliin voi toki myös liittää muita elementtejä, jotka mahdollisesti ovat hyödyllisiä sähköpostin tavoitteen saavuttamiseksi.
Sähköposti tv:n, radion ja sosiaalisen median sijaan?
Mainokset ja markkinointi tekivät suuren läpimurron radion kautta, jonka jälkeen se valtasi vasta television ja vasta näiden jälkeen tulivat sähköpostit. Nykyisin sosiaalinen media hallitsee uusien, potentiaalisten asiakkaiden houkuttelua, vai mitä?
Ei oikeastaan! Tutkimustulokset osoittavat nimittäin, että sähköpostimarkkinointi on yhä tehokkaampi kuin Facebook ja Twitter. Tutkimukset osoittavat, että mitatusta 300.000 muunnosta 50,8% tuli sähköpostin kautta. Toisella ja kolmannella sijalla on niin ikään 26,8% ja 22% Twitter ja Facebook.
Syy siihen miksi sähköpostimarkkinoinnilla on korkein konversioprosentti, ovat mediakanavan monet edut. Ensimmäiseksi, sähköpostiosoitteita löytyy melkein kolme kertaa enemmän kuin Facebook- ja Twitter-profiileita yhteensä. Siten voidaan väittää, että sähköposti on media, jonka avulla voit häiriöttä tavoittaa asiakkaanne kaikissa medioissa.
Miksi valita sähköpostimarkkinointi?
Koska sähköpostimarkkinointi on tapa, joka tuottaa eniten konversiota sekä myyntiä suhteessa sen edulliseen hintaan. Näin yksinkertaisesti tämä kaikki voidaan todeta.
Obsidian Digital on sähköpostimarkkinointitoimisto
Me Obsidian Digitalilla olemme teidän mukana läpi koko prosessin, jotta saavutatte mahdollisimman henkilökohtaiset tulokset sähköpostimarkkinoinnin avulla. Suunnittelemme ja laadimme luonnoksen sähköpostikampanjallenne perustuen huolelliseen taustakeskusteluun teidän kohderyhmistänne, tarpeesta, tavoitteista sekä arvoista.
Me autamme:
Laatimaan markkinointistrategian sähköpostimarkkinoinnille
Suunnittelemaan sähköpostikampanjan
Laatimaan uutiskirjeen
Laatimaan osuvan ja arvokkaan sisällön
Uutiskirjeen lähetyksen automatisoinnissa
Kampanjan vaikutuksen mittaamisessa
Sähköpostikampanjan tarkastuksessa
Postituslistan rakentamisessa