B2B-Markkinointi

Sano hyvästit takkuavalle myynnille ja hae lisää laajuutta kasvavalle myynnillesi parempilaatuisten liidien avulla. Kuulostaako tämä unelmaskenaariolta? Lue eteenpäin ja saat reseptin tälle unelmalle optimoida B2B-markkinointisi monien markkinointityökalujen avulla!

B2B-markkinoinnin suurin haaste verrattuna B2C-markkinointiin on paljon pidempi päätöksentekoprosessi.

Yritykset eivät sorru impulssiostoihin. Yrityksen jokainen osto on tarkkaan harkittu ja ennen ostotapahtumaa etsitään kaikilta tarjoajilta ratkaisu, joka voisi olla juuri oikea kyseiselle yritykselle ja, jota lähdetään harkitsemaan tarkemmin.

Tästä syystä koko päätöksentekoprosessi ja myyntiaika ensimmäisestä yhteydenotosta aina myyntiin, on lopulta paljon pidempi kuin mitä puhuttaessa B2C-myynnistä. Samalla B2B-myynti on myös paljon enemmän resursseja vaativaa, sillä jokainen asiakas ja heidän toiveet tulee ottaa huomioon koko päätöksentekoprosessin ajan – ja yksi pieni virhe tai unohdus seurata päätöksentekoprosessia saattaa tuhota kuukausien työn alta aika yksikön.

Contact

Kaikki myyjät vihaavat tyhjää taulua

Suurin osa B2B-myynnistä on pitkän prosessin seurausta, joka alkaa kuitenkin siitä, mitä kaikki myyjät vihaavat: tyhjää taulua. Tämä on myyntitermi täysin vieraalle yritykselle, jolloin myyjä ei tiedä onko yritys kiinnostunut palveluista tai tuotteista, joita he myyvät. Suurin haaste on aina saada kiinni yrityksen oikeat henkilöt, jotka olisivat kiinnostuneita myydyistä tuotteista.

Tämä on yleensä hyvin työlästä ja myyjä voi jopa ärsyyntyä, mikäli ei tavoita oikeita henkilötä mahdolliselta asiakkaalta, koska silloin on lähes mahdotonta iskeä läpi, jotta yritysten välinen yhteistyö voisi lopulta johtaa asiakkuuteen.

Samalla se on myös valtavan väsyttävää, koska myyjän tulee olla nopea ja ymmärtää napata kiinni pienistä vinkeistä, joita toisesta päästä saa, jotta voisi myyntimiehenä viedä asiaa eteenpäin toivottuun suuntaan ja kontaktoida juuri se oikea henkilö.

Tästä syystä monet yritykset käyttävät usein telemarkkinointiyritystä suorittamaan prospektipuhelut. Tämä säästää yrityksen omien myyjien voimavaroja erilaisilta arvausleikeiltä. Toisaalta, tämä ei ehkä anna parasta mahdollista kuvaa yrityksestä, jonka puolesta telemarkkinointiyritys soittaa, mutta se tarjoaa alustavan pätevyyden liideille. Tämän jälkeen yrityksen omat myyjät voivat ottaa liidit haltuun huolimatta siitä kuinka vähäinen tai suuri kiinnostus kyseisellä kontaktilla on, joka on lupautunut kuulemaan lisää myytävistä tuotteista tai palveluista.

Lisääntynyt myynti jopa 500% vain sormia napsauttamalla

Hyvänä päivänä liidejä metsästävä myyjä voi ehtiä soittamaan jopa 20 mahdolliselle asiakkaalle. Useasti he soittavat myös turhaan, sillä henkilö, jota he yrittävät tavoittaa on tapaamisessa ja hänellä on mahdollisesti vastaanottovirkailija ottamassa puhelua vastaan, joka yleensä pilaa kontaktointia.

Mutta tehostamalla – tai ehkä jopa digitalisoimalla – tällaiselle tyhjälle taululle tapahtuva myynti voi siirtyä verkkoon ja näin ollen saat lisättyä panostusta jopa 500, 600 – kyllä, ehkä 1000 %, ilman, että kukaan soittaa mihinkään erillisestä telemarkkinointiyrityksestä!

Haluatko tietää enemmän? Olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä meihin epävirallisen puhelun saamiseksi.

Ota meihin yhteyttä Ota meihin yhteyttä Soittaa: 60 73 60 60, kirjoita: obsidian@obsidian.dk tai täytä lomake alareunassa

Website (required)