
B2B-Markkinointi
Sano hyvästit takkuavalle myynnille ja hae lisää laajuutta kasvavalle myynnillesi parempilaatuisten liidien avulla. Kuulostaako tämä unelmaskenaariolta? Lue eteenpäin ja saat reseptin tälle unelmalle optimoida B2B-markkinointisi monien markkinointityökalujen avulla!
B2B-markkinoinnin suurin haaste verrattuna B2C-markkinointiin on paljon pidempi päätöksentekoprosessi.
Yritykset eivät sorru impulssiostoihin. Yrityksen jokainen osto on tarkkaan harkittu ja ennen ostotapahtumaa etsitään kaikilta tarjoajilta ratkaisu, joka voisi olla juuri oikea kyseiselle yritykselle ja, jota lähdetään harkitsemaan tarkemmin.
Tästä syystä koko päätöksentekoprosessi ja myyntiaika ensimmäisestä yhteydenotosta aina myyntiin, on lopulta paljon pidempi kuin mitä puhuttaessa B2C-myynnistä. Samalla B2B-myynti on myös paljon enemmän resursseja vaativaa, sillä jokainen asiakas ja heidän toiveet tulee ottaa huomioon koko päätöksentekoprosessin ajan – ja yksi pieni virhe tai unohdus seurata päätöksentekoprosessia saattaa tuhota kuukausien työn alta aika yksikön.