Verkkoanalyysin seuraava askel on mitata päätavoitetta, jonka jälkeen tulee määritellä osatavoiteet. Toisin sanoen tämä kohta käsittelee sitä, kuinka hyvin kotisivusi täyttävät osatavoitteiden vaatimukset silmällä pitäen päätavoitetta.
Kokonaismittaus tulee tietenkin suorittaa muuntokurssin perusteella. Tämä luku kertoo sinulle kuinka moni kotisivuillasi kävijöistä päätyy ostamaan tuotteittasi tai palveluitasi. Lisäksi saat paljon arvokasta tietoa luvuista, jotka kuvaavat osatavoitteitasi.
Tunnemme teidät ja hyödynnämme sitä työssämme
Obsidian Digital verkkoanalyysi perustuu kotisivujenne, verkkokauppanne ja/tai brändinne syvällisempään tarkasteluun sekä niiden ominaisuuksien analysointiin hakutulosten sijoitusten ja verkossa olevien linkkiprofiilleihin sekä aktiviteettiin sosiaalisessa mediassa.
Analyysi
Analyysi osoittaa, ellei markkinointistrategia ja/tai verkkosivustosi sisältö vastaa odotuksia. Uuden suunnitelman laatimiseksi täytyy paneutua syvällisemmin dataan, jonka mittaustulokset ovat antaneet, jotta voidaan selittää miksi odotukset eivät täyttyneet.
Tätä verkkoanalyysin osaa varten me Obsidian Digitalilla otamme huomioon kaikki muuttujat. Keskitymme erityisesti sisältöön, verkkosivuilla tapahtuvaan liikenteeseen, navigointiin, verkkosivuston kävijöiden asenteeseen ja hakuihin.
Itse verkkoanalyysiprosessiin sisältyy monia erilaisia tärkeitä tekijöitä:
- Ensimmäiseksi sinulla on oltava selkeä idea siitä mikä kotisivujesi tavoite on
- Toiseksi, sinun tulee ”mitata” verkkosivuja yllämainitun tavoitteen perusteella
- Kyetä analysoimaan saamiset ja tunnistamaan parannuksen kohteet
- Viimeiseksi, verkkoanalyysin tärkeä tekijä on käyttää saavutettua tietoa hyödyksi kotisivujen optimoinnissa.
Verkkoanalyysi ei ole vain kertaluontoinen prosessi. Analyysi on tärkeää käydä läpi säännöllisin väliajoin, jotta kotisivusi pysyvät ajan tasalla ja optimoituina.
Anna meidän Obsidian Digitalilla toteuttaa säännöllinen verkkoaanalyysi kotisivuillesi ja näin olet aina askeleen asiakkaitasi edellä ja huomaat tämän myös tuloksessa.
Optimoimme puolestanne
Verkkoanalyysin viimeinen askel käsittelee sitä, kuinka tavoite realisoidaan parhaiten. Verkkoanalyysistä aikaisemmin saatujen tietojen avulla Obsidian Digital pystyy optimoimaan verkkosivustosi muuntokurssin siten, että asiakkaista tulee vakioasiakkaita.
Optimointi
Tässä vaiheessa verkkoanalyysiä, olet varmasti tunnistanut joitakin ongelmia ja/tai tilaa uuden kehittämiselle sekä parantamiselle. Nyt on enää aika toteuttaa uudet oivallukset ja toteuttaa ne kotisivuillasi.
Kotisivujen optimointi saattaa olla ylitsepääsemätön asia ja hankala tekninen suoritus – anna Obsidian Digitalin ammattilaisten tehdä se puolestasi.
Täytä yhteydenottolomake ja olemme sinuun pian yhteydessä!