Zentabox tarjoaa yksilöllisiä vitamiini- ja ravintolisiä tilausperusteella

AdWords, jossa fokuksena vaihtoehtoiset haut

AdWords-mainonnan avulla on tärkeää luoda selkeät ero sellaisten käyttäjien välille, joilla on suora tarve tuotteeseen tai, jotka vain yleisesti ovat kiinnostuneita tuotteista. Tämä tehdään avainsana-analyysin avulla, joka auttaa tiettyjen sanojen avulla määrittämään, kuinka pitkällä käyttäjät ovat ostoprosessissa.

Zentabox on yritys, joka erottuu kilpailijoista heidän tilaukseen perustuvan ratkaisun vuoksi. Kun otimme heidän AdWords-tilin haluun, huomasimme nopeasti, että hakusanoihin oli käytetty paljon rahaa, joka ei juurikaan tuonut tyydyttäviä muuntotuloksia Zentaboxin niche-tuotteiden vuoksi.

Tämä ajatus mielessä, toteutimme hakusana-analyysin, jotta pystyimme kaventamaan asiakassegmenttiä käyttäjiin, joista olimme varmoja, että he tarvitsevat tuotteita. Tämän avulla saatiin karsittua pois turhaa liikennettä. Tilirakenteen uudistuksen sekä uusien laskeutumissivujen myötä luotimme siihen, että potentiaalisten asiakkaiden tarpeisiin pystyttiin vastaamaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Tämä ajatus mielessä, toteutimme hakusana-analyysin, jotta pystyimme kaventamaan asiakassegmenttiä käyttäjiin, joista olimme varmoja, että he tarvitsevat tuotteita. Tämän avulla saatiin karsittua pois turhaa liikennettä. Tilirakenteen uudistuksen sekä uusien laskeutumissivujen myötä luotimme siihen, että potentiaalisten asiakkaiden tarpeisiin pystyttiin vastaamaan parhaalla mahdollisella tavalla.

360 asteen markkinointi tekee eron

Facebookin ja AdWords-mainosten välinen vuorovaikutus voi oikean strategian ja teknisen lähestymistavan avulla heijastua suoraan tuloksiin, koska tässä kohtaa on mahdollista tulla vastaan ja vaikuttaa jokaiseen asiakasryhmään useita kertoja erilaisten mainoskanavien ja mainosalustojen kautta.

Me Obsidianilla olemme iloisia voidessamme tarjota tätä palvelua asiakkaillemme, jotta voimme nostaa heidän digitaalista suorituskykyä. Tämä koskee molempia, niin B2C- kuin B2B-yrityksiä.

Zentabox, joka tarjoaa yksilöllisiä vitamiini- ja ravintolisiä sopimukseen perustuen, on esimerkki tällaisesta menestystarinasta. Lähtökohtana tuotteille on digitaalinen terveystesti, joka takaa, että saat juuri ne vitamiinit, mineraalit ja muun ravintolisän, jotka sopivat juuri sinun terveyden profiiliin.

Facebook-mainonnalla menetettyjä asiakkaita

Olimme selvillä, että suurin osa kävijäliikenteestä Zentaboxin kotisivuilla oli oleellista perustuen hakuihin, joihin meidän AdWords mainoksemme vastasi. Tämä määrä merkityksellistä kävijäliikennettä on kullan arvoinen kenelle tahansa mainostajalle, koska henkilöt näiden hakujen takana omaavat jo tiedon kyseisestä tuotteesta, joka vastaavasti vähentää tarvetta herättää heidän kiinnostuksensa.

Tähän yhteyteen perustimme Facebookiin kohderyhmän uudelleenmarkkinointiin, jossa mainoksia näytettiin niille käyttäjille, jotka olivat vierailleet kotisivuilla jonkun tietyn ajanjakson aikana. Tästä kohderyhmästä suljettiin tietenkin pois jo aikaisemmin käyneet, jotka olivat jo päätyneet ostotapahtumaan. Tämä strategia loi meille virran, jossa tulemme asiakkaita vastaan, jotka AdWords-mainonnan avulla saatiin rajattua ja näin ollen pystyimme esittämään heille, mitä tarjoamme. Mikäli nämä käyttäjät eivät päätyisikään ostamaan AdWords-mainosta klikattuaan, tiesimme, että Facebook-mainoksemme huolehti siitä ettei Zentabox menettänyt näitä asiakkaita.

Laajensimme kohderyhmäämme Facebookissa uudelleenkohdistettavan mainoksen ohella  luomalla lisämainoksia, jotka kohdistettiin tiettyä kohderyhmää vasten, jotka yhdessä Zentaboxin kanssa määrittelimme.

Täydellinen sekoitus

Kaksi kuukautta sen jälkeen, kun teimme edellämainitun strategian Zentaboxin puolesta, oli myytyjen sopimustilausten lukumäärä AdWordsin kautta ja lisäksi haut yrityksen nimellä, kasvaneet 344%. Lisäksi hinta per myynti kaksi kuukautta aloittamisen jälkeen tipahti 69%.

Kahden viimeisen kuukauden aikana ennen Zentaboxin yhteydenottoa Obsidianille, oli Facebook-mainonnan kautta saatu liikevaihto vain 2,26 % kokonaismyynnistä. Nyt, kahden kuukauden jälkeen, Facebook-mainonta edustaa noin 16 % myytyjen sopimusten kokonaismyynnistä.

zentabox1-300x115
  • 344 % vækst i konverteringer
  • 69 % fald i omkostninger
  • 16 % vækst i FB salg

Haluatko tietää enemmän?

You are always welcome to contact us for a non-committal talk.

+45 60 15 71 21
sak

Website (required)