MollyogMy.dk – Tanskan paras valikoima lastenvaatteita
Mollyogmy.dk
Asentamalla pikseliseurannan mollyogmy.dk verkkosivustolle, voitiin tunnistaa mitkä käyttäjät ovat vierailleet sivustolle viimeisen 180 päivän aikana – tai Facebookin/Instagramin sivustoilla viimeisen 365 päivän aikana.
Tähän perustuen, on mahdollista sittää mainoksia kohderyhmille, jotka jo ovat osoittaneet kiinnostuksen tuotteita kohtaan ja tämän vuoksi he ovat erityisen ”kuuma” kohderyhmä.
Olemme valinneet käytettäväksi erilaisia mainostyyppejä mollyogmy.dk verkkosivustolla:
Uudelleenkohdentaminen (Klikkaa verkkosivuille) – Käyttäjälle näytetään yleinen mainos mikäli he ovat olleet vuorovaikutuksessa Molly&My:n Facebookprofiiliin 180 päivän aikana.
Dynaaminen uudelleenkohdentaminen (Klikkaa verkkosivuille) – Käyttäjälle näytetään tietty karuselli-mainos viidestä erilaisesta tuotteesta, joita kohtaan käyttäjä on näyttänyt kiinnostuksensa, mutta ei vielä ole ostanut.
Dynaaminen kategoriaperusteinen uudelleenkohdentaminen (Klikkaa verkkosivuille) – Käyttäjälle näytetään tietty karuselli-mainos viidestä tuotteesta, joita kohtaan käyttäjä on osoittanut kiinnostusta jonkun tietyn kategorian puitteissa.
Mikäli tietomäärä on riittävä, saattaa olla hyödyllistä jakaa dynaaminen uudelleenkohdentaminen eri ostoprosessin vaiheisiin ja hankkia näin osuvampaa mainossisältöä. Osuvuus on avainasemassa vastaanottaa mainoksiamme sekä lisätä konversiota.
Lead Ads – Aikaisemmin sivustolla vierailleet näkevät myös liidimainoksen, jonka tarkoituksena on hankkia uutiskirjeen tilaajia. Käyttämällä Lead Adsia kilpailuihin, saimme hankittua uutiskirjeen tilaajia noin 0-3.
Molly&My käyttää Shopify CMS:ää, joka helpottaa pikselien asennusta, joka puolestaan ja luo dynaamisen jäljen sekä toimii hyvin yhdessä Facebook Business Managerin kanssa.
Push-mainonta asiakkaille, jotka eivät tunne Molly&My (vielä)
Push-mainokset luodaan hankkimaan viimeinenkin kohderyhmä, joka on tärkeä Molly&My liiketoiminnalle. Kun käyttäjät klikkaavat push-mainosta, tulevat he osaksi uudelleenkohdentamiseen tarkoitettuja kampanjoita perustuen pikselijäljitykseen.
Obsidian testasi tässä yhteydessä erilaisia kohderyhmiä push-mainosten vastaanottajiksi:
Ensimmäisessä vaiheessa meillä ei ollut tietoa, jonka perusteella olisimme voineet kohdistaa, jonka vuoksi meidän täytyi arvata mitkä ihmiset saattaisivat olla oleellinen kohderyhmä tuotteille. Perustimme kohderyhmän perustuen äiteihin, jotka ilmoittivat Facebooksissa, että heillä olisi lapsi iältään 2-6-vuotias. Tämän kohderyhmän tiedetään olevan Facebookin kolmen kalleimman kohderyhmän joukossa, mutta myös Facebookin kolmen eniten ostavan kohderymän joukossa. Aloitimme tietojen keräyksen tästä kohderyhmästä, josta pystyimme myöhemmin erottelemaan paljon tarkempia kohderyhmiä, joista esimerkiksi:
Look-a-Like-kohderyhmä. Luomalla Look-a-like-kohderyhmän, Facebook löytää ne ihmiset, jotka muistuttavat alkuperäisen kohderyhmän henkilöitä, ja tähän halusimme perustaa kohderyhmän. Pyrimme jatkuvasti saamaan Look-a-like-kohderyhmämme osoittamaan kohti Molly&My tuotteita. Aloitimme perustamalla Look-a-Like kohderyhmän kaikille niille henkilöille, jotka olivat jo päätyneet ostamaan. Tämä toteutettiin lataamalla kaikki sähköpostiosoitteet Facebookin ostavista asiakkaista, jonka jälkeen Facebook kohdistaa mainoksen niille henkilölle, jotka muistuttavat eniten meidän määrittelemiä tietoja.
Vuoden 2017 jälkipuoliskolla Facebook antoi mainostajille mahdollisuuden luoda Look-a-like-kohderyhmiä perustuen ihmisiin, jotka olivat tehneet arvon perusteella suurimpia ostoksia. Look-a-like-kohderyhmämme tarkkuus sai hintamme per osto (CPA) laskemaan 20%.
Toimitusoptimointi
Hanki Facebookin algoritmi optimoidaksesi kohderyhmät niiden henkilöiden perusteella, jotka suurella todennäköisyydellä muuntuvat perustuen tietoon – jo pelkästään mainosta klikkaamalla.
Tämän optimoinnin avulla saamme vähemmän klikkauksia ja liikennettä, mutta vastaavasti saatu liikenne on huomattavasti oleellisempaa hankkia konversiota.
Luova muotojen kanssa
Facebookissa mainostaminen perustuu huutokauppaan. Me maksamme mainosten näkyvyydestä ja meidän tehtävänä on tässä yhteydessä saada näkyvyydestä parhaat tulokset irti.
Käytämme Facebookissa videota yhä enemmän ja enemmän – ja siihen on monia syitä:
- Videon käytöstä maksamme Facebookille vähemmän verrattuna yksittäiseen kuvaan.
- Prosentuaalinen osuus henkilöitä, jotka klikkaavat mainosta (TR), on paljon suurempi videoissa kuin muissa toiminnoissa.
- Meillä on mahdollisuus uudelleenkohdistaa mainokset niille, jotka ovat nähneet tietyn prosenttiosuuden videoistamme.
TULOKSET
Vuonna 2017 Molly&My onnistui löytämään kanavan, joka edistää myyntiä ja uutiskirjeen tilaajia Lead Adsin avulla. Lisäksi Molly&My on kokenut merkittävää tuoton kasvua Facebook-kanpanjoiden kautta.

-
+20 ROAS
-
+500.000 rækkevidde
-
+10.000 E-mails
Haluatko tietää enemmän?
You are always welcome to contact us for a non-committal talk.
+45 60 73 60 60